Dette er et innføringskurs i pilates-teknikken.
Vi vektlegger:
  • Pilates pusteteknikk
  • Stabilitetstrening
  • Balansetrening
  • Generell styrking av indre muskulatur
  • Bedre pust
  • Smidighet

På nybegynnernivå legger vi stor vekt på riktig pusteteknikk. Det er pusteteknikken som hjelper oss til å få tak i riktig muskulatur, det vi kaller kjernemuskulaturen vår. De muskelgruppene vi fokuserer mest på er:

  •          Transversus         
  •          Indre og ytre skrå bukmuskulatur
  •          Bekkenbunnsmuskulatur

Vi har en rolig tilnærming til øvelsene, men legger vekt på at man skal bli kjent med alle mattegrunnøvelser og være innom alle våre småapparater – pilatesring – rull – ball – bosu.

Vi oppfordrer alle våre nybegynner til å øve på riktig pusteteknikk hjemme. Dere vil fort merke at koordinasjonen pust/bevegelse er vanskelig, men om pusteteknikken blir hurtig innøvd, kommer gleden og forståelsen i Pilatesteknikken ganske fort. I Pilates må man skynde seg langsomt. På våre to laveste nivåer, nybegynner og litt øvet er det svært viktig med kontinuitet, og vi oppfordrer derfor alle til å ha så lite fravær som mulig.